Recente Berichten

Schipperke door Caroline
[ 3 juli 2017, 15:03:26]

Onze nieuwe pup Peach door Lieve
[15 maart 2017, 22:02:11]

hondenkapster door linda leemans
[ 5 april 2016, 17:22:58]

Cavalier King Charles gezocht door Sven Callaerts
[14 december 2015, 21:26:09]

Moby door Sas1976
[25 november 2015, 11:50:14]

Auteur Topic: piepen en bibberen tijdens het wandelen en in de auto zitten  (gelezen 2320 keer)

Matze

• Jr. Lid
  • **
  • Aantal Cavaliers: 1
piepen en bibberen tijdens het wandelen en in de auto zitten
« Gepost op: 26 januari 2015, 09:21:14 »
Hey allemaal, mn vrouw en ik zitten met ons handen in het haar met onze Matze, van begins af sinds we onze lieveling bij ons hebben is het moeilijk voor te gaan wandelen, hij loopt goed mee maar hij piept heel Lokeren bij elkaar dan krijgen we van die blikken alsof wij hem pijn doen. dus het wandelen gebeurt quasi niet meer.. maar we missen het voor buiten te komen. ook ons dochter mist het.. Het enigste dat hij bijna niet piept is als de cavalier van mn moeder mee op wandel is dan is hij precies afgeleid

weet er iemand wat we kunnen doen? we hebben alles geprobeerd negeren, belonen als hij maar een meter of 2 stil is geweest, we staan op punt voor misschien een hondenpsycholoog te gaan :(

Cavaliertje

• Vol Lid
Re: piepen en bibberen tijdens het wandelen en in de auto zitten
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2015, 17:04:54 »
Hoi,
Hoe oud is Matze ?
Dat komt denk ik van de opwinding/spanning.
Wij hebben er hier ook een die het hele dorp bij elkaar jankte.
Wij hebben er een gedragstherapeut bijgehaald en dat heeft geholpen.

groetjes,
Henny

Siemsje

• Jr. Lid
  • **
  • Aantal Cavaliers: 1
Re: piepen en bibberen tijdens het wandelen en in de auto zitten
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2015, 10:37:21 »
"Blij" dit te lezen! Ons Mabelle doet dat ook. Vooral als we de oudste van school gaan halen. Ze weet zo goed de weg dat ze alleen tot daar zou lopen! Ik vind het ook erg vervelend! Ik ben er bijna zeker van dat het van opwinding is maar daarmee is het natuurlijk nog niet opgelost. Op de hondenschool zeiden ze dat ik telkens ze begint te blaffen, haar in zit moet zetten en wachten tot ze kalmeert maar dan moet de dochter 3uur langer op school blijven zitten vrees ik  :hihi1: