Recente Berichten

Schipperke door Caroline
[ 3 juli 2017, 15:03:26]

Onze nieuwe pup Peach door Lieve
[15 maart 2017, 22:02:11]

hondenkapster door linda leemans
[ 5 april 2016, 17:22:58]

Cavalier King Charles gezocht door Sven Callaerts
[14 december 2015, 21:26:09]

Moby door Sas1976
[25 november 2015, 11:50:14]

Auteur Topic: Puk is te zwaar  (gelezen 2466 keer)

Veronique

• Jr. Lid
  • **
  • Aantal Cavaliers: 1
Puk is te zwaar
« Gepost op: 25 maart 2014, 09:08:40 »
Puk heeft eerst verbleven bij een ouder madameke en daarna in de opvang. Ik vermoed dat het madameke hhar veel lekkers toe stopte. Puk weegt 12 kilo en ik zou graag dat gewicht willen minderen. Ze krijgt ongeveer 120 gram brokjes en op de middag een bammetje. 's Morgens laat ik haar even uit in het hofke. Tegen de middag en avond ga ik een uurtje stappen. En voor het slapen gaan is het een kort toerke. Lilly had er over om vers vlees te geven maar ik ben wat huiverig hier voor ivm de bacterien.
Hoe kan ik het gewicht van mijn poppemieke naar beneden krijgen?

Myrrka

• Sr. Lid
Re: Puk is te zwaar
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2014, 21:57:19 »
Ik zou dat boterhammetje maar laten staan voor Puk, want dat zit vol koolhydraten en dat maakt dik. Er zijn van Royal Canin heel effectieve brokken om af te vallen, Royal Canin satiety heten ze. Je dierenarts rekent voor je uit hoeveel je precies per dag mag geven. Als je je daaraan houd en je geeft geen snoepjes daarnaast moet het lukken om Puk af te laten vallen. Sterkte ermee!

BO

• Vol Lid
  • Aantal Cavaliers: 3
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2014, 11:08:06 »
Sammeke is gewicht verloren door de speciale dieetkorrels van Hill's te gebruiken.
Zijn boterhammeke werd ook geschrapt, is eigenlijk een echte dikmaker.

Op dit moment krijgt hij terug gewoon voer en blijft mooi op gewicht.  Je berekent het voer op het gewicht dat hij zou moeten hebben en niet op het gewicht dat hij momenteel heeft.

Cavalierkes zijn echte lekkerbekken en weten van iedereen wel iets los te krijgen... en dat is het grote probleem....  We zien ze te graag denk ik

Veronique

• Jr. Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2014, 13:42:27 »
Kzal volgende week eens horen bij den dierenarts. Moet daar toch binnen omdat een achterpootje knikt van Puk.

Veronique

• Jr. Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2014, 11:39:59 »
Langs de dierenarts geweest. Puk gaat R/D brokken krijgen om af te vallen. Vrijdag worden er platen gemaakt van haar achterpootjes. De dierenarts vermoed patella luxatie.

Tejo

• Hero Lid
  • Ik ben Casper, een echte hartedief !!!
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2014, 11:52:35 »
Ik denk dat 120gr voldoende is op een dag!
En dan zal Puck waarschijnlijk, met zijn beweging erbij, wel afvallen op termijn.
Vooral naar de zomer toe zal ie meer beweging krijgen.
Ik zou 'm persoonlijk niet 'op dieet' zetten nu. Gewoon minder tussendoortjes (of gezonde!) en verder zijn 120 grammetjes wat verdelen over de dag en een tijdje aanzien  :duimenop1: :duimenop1:

Myrrka

• Sr. Lid
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2014, 19:57:35 »
Weet je al wat er met de achterpootjes van Puk aan de hand is Veronique? Als Puk niet van deze brokken af valt moet je eens Hill's Metabolic proberen. Die zijn goed. Liliane geeft ze ook.

ninja

• Sr. Lid
« Reactie #7 Gepost op: 26 april 2014, 11:10:39 »
Mijn mopshondje is 2 kg afgevallen met advance obesity
Zij is altijd een moeilijke eter geweest maar die brokjes gemengd met een beetje natvoer gaan binnen alsof het snoepjes zijn en de kilootjes zijn eraf
Dit was ook wel echt nodig voor haar gezondheid

Veronique

• Jr. Lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 27 april 2014, 08:47:18 »
Puk eet de brokjes goed. In de morgen 50 gram en in de avond ook nog eens.
De dierenarts heeft de platen doorgestuurd naar Een kliniek in Oudenburg. Bij allebei der achterpootjes heeft patella luxatie. Aan de ene kant gradatie 3 en aan de andere kant gradatie 4. Er mag niet langer gestapt worden dan 20 minuten achter een. Dinsdag of woensdag ga ik iets meer weten.

Veronique

• Jr. Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 30 april 2014, 09:53:44 »
Gisteravond telefoon gehad van mijne dierenarts. Puk moet zo vlug mogelijk geopereerd worden. Het hoeft niet perse in Oudenburg gedaan te worden. De dierenarts adviseerde me dierenarts Bertens in Breda. Op 13 mei kan ik bij haar terecht.

Veronique

• Jr. Lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 1 mei 2014, 09:59:22 »
Mag ik vragen waarom Luna niet geopereerd kan worden omdat er anders teveel schade komt?