Recente Berichten

Schipperke door Caroline
[ 3 juli 2017, 15:03:26]

Onze nieuwe pup Peach door Lieve
[15 maart 2017, 22:02:11]

hondenkapster door linda leemans
[ 5 april 2016, 17:22:58]

Cavalier King Charles gezocht door Sven Callaerts
[14 december 2015, 21:26:09]

Moby door Sas1976
[25 november 2015, 11:50:14]

Auteur Topic: hoeveelheid duck  (gelezen 1287 keer)

chantal

• Vol Lid
  • Luca en gipsy
  • Aantal Cavaliers: 2
hoeveelheid duck
« Gepost op: 28 september 2013, 11:33:14 »
we zijn donderdag bij de dierenarts geweest voor te vaccineren,ik heb gipsy een keer op de weegschaal gezet en ze weegt om en bij de 12 kilo,ze is van puppy af wel grof gebouwd en ook haar ouders zijn echte beren,ze heeft ook zwaardere poten dan luca,ik vroeg aan de dierenarts of ze niet te dik is,en er zou wel wat vanaf mogen.ze eten 300 gr duck per dag,en de dierenarts zegt dat dit te veel is,blijkbaar zou een 10 gr per kilo lichaamsgewicht genoeg zijn.s'morgens krijgen ze ook nog elk een paar sneetjes kippenwit of kalkoenfilet.snoepjes eten ze bijna niet,maar als we eten krijgen ze ook een paar stukjes vlees.mijn vraag...hoeveel duck geven jullie per dag? :wuif1:

cavalierslokeren

• Vol Lid
  • Yara (r.i.p.)- Fleur - Cloë
Re: hoeveelheid duck
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2013, 11:59:14 »
Hier 200 gram per dag, 100 's morgens 100 's avonds.
S morgens Duck, s avonds smuldier pens compleet.

Ze aten alle drie steeds evenveel doch, FLeur had de aanleg om iets dikker te zijn, Cloë is een kleine fijne springer en Yara was normaal gebouwd.

Lieve

• Sr. Lid
  • MIRKO (30 augustus 2007)
  • Aantal Cavaliers: 1
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2013, 17:35:33 »
Mirko eet ook 2 sneetjes per dag; hij weegt nu 10,7 kg.  Er zou misschien iets af mogen, maar hij is voor 't moment aan de luie kant.  Gaat niet graag wandelen. 
Afgelopen dinsdag op controle geweest naar Merelbeke. Hartje blijft stabiel (Mirko heeft ook al een paar jaartjes last van hartruis).  Geen vocht op longen.  Dus nog geen medicatie nemen. Wel voor de allergie aan pijn pootjes, maar dat is al een paar weken dat hij daarvoor medicatie krijgt..  Maar gisteravond vond ik het pilleke onder een keukenstoel; hij heeft het dus achter m'n rug uitgespuwd, de deugniet  :hihi1:

chantal

• Vol Lid
  • Luca en gipsy
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2013, 17:46:38 »
sinds gisteren krijgen ze maar twee schijfjes meer,tot nu gaat het goed.de dierenarts heeft ook naar hun hartjes geluisterd,en alles is prima in orde,luca had juist last van een ontstoken haarvaatje,naald erdoor en opgelost.en nu het wat frisser begint te worden krijg ik ze met geen stokken uit de zetel :hihi1:dus weinig beweging voor de moment